1,4 milliárdból reklámoztatják az állampapírokat
A megbízást jól ismert cégek nyerték el.
Rogán Antal hivatala hirtelen rájött, hogy Rogán Antal szomszédja nem is indulhatott volna a kommunikációs tenderen.
Balásy Gyula, Kuna Tibor és Csetényi Csaba cégei továbbra is számíthatnak állami megbízásokra, amelyekből eddig is bőségesen profitáltak már.
Egy táblázatban gyűjtöttük össze a propagandaminisztérium 2017-es megbízásait. Az összeg az eredeti terv majdnem háromszorosára kúszott, a pénz pedig ugyanannál a néhány cégnél landolt. A sorosozáson kívül filmreklámra és a vizes vb-re is sok ment el.
Tavaly három befutó volt a 2017-es év kommunikációjára kiírt 25 milliárd forintos gigatenderen, valamennyiük neve ismert, és Rogán Antal miniszter jó ismerőseiként emlegetik őket.
Egy új keretszerződés értelmében további 5,6 milliárdot költenek el az eddigieken felül.
Egy hónapos különbséggel, ugyanarra a feladatra és teljesítési időszakra kötött egy 1,9 és egy 7,8 milliárdos szerződést Balásy Gyula két cégével a Miniszterelnöki Kabinetiroda. Egyre jobban fut a szekér a tavalyi kék gyűlöletplakátok és a Brüsszelt megállító hirdetések megálmodójának.
Régi motorosok kapják a sorosozásra és migránsozásra a pluszpénzt, ez a kormányköntösbe bújtatott Fidesz-propaganda már hagyományosan nem üti ki a biztosítékot az Állami Számvevőszéknél.
A Frank Digital és a New Land Media Kft. is állami megbízások segítségével tudott ugrásszerű növekedést produkálni az elmúlt években.